Truth & Rumors > NCAAF

USC's Clowney eyeing Heisman in 2013

Views
7695
Comments
80

08:12 AM ET 12.19 | South Carolina defensive end Jadeveon Clowney, after only a year, already has a nice collection of honors, including consensus All-American, but he's aiming higher in 2013. A sophomore from Rock Hill, Clowney won the Hendricks Award as the nation's most outstanding defensive end and was a finalist for the Nagurski Award (nation's top defensive player) and the Lombardi Award (top defensive lineman or linebacker). Clowney finished sixth in the Heisman Trophy balloting, and said that winning that award was on his list for next season. "That's my next thing to get to, New York," he said. "So next season I'm going to come here and work harder than I did this season."

GreenvilleOnline.com

Jadeveon Clowney, Icon Sports Jadeveon Clowney, Icon Sports
December 19, 2012  08:38 AM ET

He's got as good a shot as any defensive player. But even if he doesn't win, he'll get over it when he gets drafted in the top 5.

December 19, 2012  09:00 AM ET

I didn't know he was transferring???

December 19, 2012  09:15 AM ET

He's a very good player. I doubt he comes close to Derrick Thomas' 52 college sacks, but he'll be in a very respectable zip code.

December 19, 2012  09:16 AM ET
QUOTE(#2):

I didn't know he was transferring???

Ya'll are U$C. They are USC.

December 19, 2012  09:24 AM ET
QUOTE(#4):

Ya'll are U$C. They are USC.

I expect that from a domer or a bruin. You gotta be better than that man.

December 19, 2012  09:30 AM ET
QUOTE(#4):

Ya'll are U$C. They are USC.

It's U$C and USCjr.

December 19, 2012  09:31 AM ET
QUOTE(#5):

I expect that from a domer or a bruin. You gotta be better than that man.

Y'all tricked Aglohor. He would have started for UF.

Didn't he return punts as well? Huge need for UF.

December 19, 2012  09:34 AM ET
QUOTE(#2):

I didn't know he was transferring???

LOL, ICE why do these guys keep referring to South Carolina as the University of Southern California?? Regardless, Clowney is a hell of a football player!!!

Comment #9 has been removed
December 19, 2012  09:37 AM ET
QUOTE(#7):

Y'all tricked Aglohor. He would have started for UF.Didn't he return punts as well? Huge need for UF.

Yeah, USC can play Aglohor at WR, RB and yes he can return punts!!!

December 19, 2012  09:38 AM ET
QUOTE(#4):

Ya'll are U$C. They are USC.

No, one is the Trojans and the other are the ****!!!! :-)

December 19, 2012  09:39 AM ET
QUOTE(#11):

No, one is the Trojans and the other are the ****!!!! :-)

**** = C--O--C--K--S!!

December 19, 2012  09:43 AM ET

Same debate as who is the real UT, Tennessee or Texas.

December 19, 2012  09:43 AM ET
QUOTE(#10):

Yeah, USC can play Aglohor at WR, RB and yes he can return punts!!!

Oh well, he choose a team that is barely bowling. He could have been a starter at UF.

The only recruiting issue I have with Muschamp is that he has missed on all of the big time WRs except Fulwood. Diggs and Aglohor would have made a huge impact.

December 19, 2012  09:44 AM ET
QUOTE(#13):

Same debate as who is the real UT, Tennessee or Texas.

There is no debate about who is UTerus or bUTtchug U.

December 19, 2012  09:50 AM ET
QUOTE(#7):

Y'all tricked Aglohor. He would have started for UF.Didn't he return punts as well? Huge need for UF.

I expect Algohor to be next years Lee. Kid is a playmaker. Too bad Muschamp couldn't close.

December 19, 2012  09:51 AM ET
QUOTE(#13):

Same debate as who is the real UT, Tennessee or Texas.

Not really. This one isn't even close.

Comment #18 has been removed
December 19, 2012  09:53 AM ET
QUOTE(#16):

I expect Algohor to be next years Lee. Kid is a playmaker. Too bad Muschamp couldn't close.

Tee Martin is doing a great job developing WRs. I understand why Algohor went there, USC has develop a lot of high draft pick WRs recently. UF has not since Harvin and Murphy.

 
December 19, 2012  10:04 AM ET
QUOTE(#5):

I expect that from a domer or a bruin. You gotta be better than that man.

BSB has been stirring pots for more than a week now, but has been slowing down some. His arms must be getting sore.

Comment

Remember to keep your posts clean. Profanity will get filtered, and offensive comments will be removed.


Truth & Rumors

MOST POPULAR

  1. 1
    Irving: Fans don't deserve the Cavs
    Views
    6426
    Comments
    680
  2. 2
    Red Sox dodged two injury scares
    Views
    2903
    Comments
    495
  3. 3
    Trump taking a legit run at the Bills
    Views
    2162
    Comments
    106
  4. 4
    Why the Raiders have lost 111 of 160 games
    Views
    5137
    Comments
    66
  5. 5
    Bruins can't count on shut-down D
    Views
    1404
    Comments
    59

SI.com

SI Photos