Truth & Rumors > NFL

Patriots intern who launched Spygate selling Super Bowl ring

Views
3955
Comments
57

10:16 AM ET 02.08 | All the Spygate tapes have been destroyed, but that doesn't mean you can't be a part of 'Spygate' history. All you have to do is make a bid. Matt Estrella, the video assistant who inadvertently started the Spygate scandal when he was caught filming the Jets in 2007, is auctioning off his Super Bowl XXXIX ring. Estrella was a video intern when the Patriots won Super Bowl XXXIX, then worked as a video assistant with the team from 2005-09. Apparently Spygate memorabilia is popular because bidding on the ring has now reached $11,120 after starting at $1,500.

CBS Sports

Super Bowl XXXIX ring, Goldin Auctions Super Bowl XXXIX ring, Goldin Auctions
February 8, 2014  10:34 AM ET

I thought he was placed in a witness protection program and sent to a safe house in Utah?

February 8, 2014  10:35 AM ET

Kinda expensive. Didn't Putin get one for free?

February 8, 2014  10:37 AM ET
QUOTE(#2):

Kinda expensive. Didn't Putin get one for free?

If that is the ring, then maybe Kraft can be the high bidder then he will have one too?

Comment #4 has been removed
February 8, 2014  10:47 AM ET
QUOTE(#4):

That's one ugly ring.The pop art Patriots logo looks better on kids' pajamas.Ugly diamonds cut to represent trophies ... overhanging the crown of the ring.Talk about cramming 10 pounds of crap into a 5 pound bag ...I'd use it to open beer bottles.

I would sell it too...


but i wouldn't bid on the hideous thing.

February 8, 2014  10:50 AM ET
QUOTE(#4):

That's one ugly ring.The pop art Patriots logo looks better on kids' pajamas.Ugly diamonds cut to represent trophies ... overhanging the crown of the ring.Talk about cramming 10 pounds of crap into a 5 pound bag ...I'd use it to open beer bottles.

I dunno, it's definitely gaudy, but all Super Bowl rings in the modern era have been. I think it's not a bad looking ring.

February 8, 2014  10:52 AM ET
QUOTE(#4):

That's one ugly ring.The pop art Patriots logo looks better on kids' pajamas.Ugly diamonds cut to represent trophies ... overhanging the crown of the ring.Talk about cramming 10 pounds of crap into a 5 pound bag ...I'd use it to open beer bottles.

Well, it does have a tiny camera in one of the footballs. Functional Art.

February 8, 2014  11:22 AM ET
QUOTE(#3):

If that is the ring, then maybe Kraft can be the high bidder then he will have one too?

That's what I was thinking. It's the same Super Bowl ring that Putin stole. Although I'm sure the owner gets a nicer ring than some intern.

And why exactly do interns get Super Bowl rings anyway? Oh nevermind, this one was integral to their success.

February 8, 2014  11:29 AM ET
QUOTE(#8):

That's what I was thinking. It's the same Super Bowl ring that Putin stole. Although I'm sure the owner gets a nicer ring than some intern.And why exactly do interns get Super Bowl rings anyway? Oh nevermind, this one was integral to their success.

I'm sure there were two different type [value] rings given out by the pats,........players,ownership,head-coaches must've received the ''best'' ones,.........assistants, internships,lower-level employees must've received cheaper ones [pictured?],.........hey = even howard stern received a ring from jonathan kraft because stern was his favorite radio host .

February 8, 2014  11:31 AM ET
QUOTE(#7):

Well, it does have a tiny camera in one of the footballs. Functional Art.

I'm envisioning a Get Smart movie plot...

February 8, 2014  11:32 AM ET

lol,.......I figured marshall faulk and a few giANT/fanz would be ''buzzing'' around [here] like = ~flies~ on ((shiitt))....?!

February 8, 2014  11:41 AM ET

The high bid is coming from Russia. Hmmmm?

February 8, 2014  11:49 AM ET
QUOTE(#12):

The high bid is coming from Russia. Hmmmm?

Speaking of Russians, my neighbor just got off the boat from Russia, he looks just like Putin, and he drives around in a white Mustang convertible without wearing a shirt. Did Putins parents participate in any Russki cloning experiments ?

February 8, 2014  11:58 AM ET

Dang I better up my bid.

February 8, 2014  12:56 PM ET

I guess the ring doesnt mean any thing to him, Sad!!!

Comment #17 has been removed
February 8, 2014  01:01 PM ET

If you like it, well you shoulda put a ring on it...........



*flips quarter to Beyonc??*

Comment #19 has been removed
February 8, 2014  01:46 PM ET
QUOTE(#4):

That's one ugly ring.The pop art Patriots logo looks better on kids' pajamas.Ugly diamonds cut to represent trophies ... overhanging the crown of the ring.Talk about cramming 10 pounds of crap into a 5 pound bag ...I'd use it to open beer bottles.

You'd kill to have one so stick a cork in it, loser.

 
February 8, 2014  02:39 PM ET
QUOTE(#16):

I guess the ring doesnt mean any thing to him, Sad!!!

Yes it is. BTW power came back on at 13:45. #0 minutes away from a hot shower.

Comment

Remember to keep your posts clean. Profanity will get filtered, and offensive comments will be removed.


Truth & Rumors

MOST POPULAR

  1. 1
    Kerr 'absolutely expects' Knicks offer
    Views
    1713
    Comments
    1433
  2. 2
    No return timetable for Lightning MVP
    Views
    851
    Comments
    218
  3. 3
    Yankees, Mets, Red Sox among Hanrahan hopefuls
    Views
    2951
    Comments
    168
  4. 4
    Niners table talks with Kaepernick
    Views
    1150
    Comments
    64
  5. 5
    ... So, L.A. will line up for Love and Durant
    Views
    5615
    Comments
    48

SI.com

SI Photos