Truth & Rumors > NHL

Olczyk burning for another chance to coach

Views
1385
Comments
22

07:06 AM ET 02.18 | Not many people in the world these days are watching as much hockey as Eddie Olczyk, and he's loving it -- which isn't to say he's full left coaching behind. If the right job came along at the minor-league or college level, he says he would be interested. He is not politicking for a job. He says he loves the one he has as a broadcaster With his youngest off playing junior hockey, his life is different now, freer. There has been something missing since a cheap, impatient Penguins management team fired him in 2005 after two-plus years with the organization. "There still is that burning desire and that hole that is not filled from the ending in Pittsburgh," Olczyk says. "It may not happen, but I think it's healthy to always want to have goals. For me, the teaching aspect is what I love the most."

Chicago Sun-Times

Eddie Olczyk, Icon Sports Eddie Olczyk, Icon Sports
February 18, 2014  07:48 AM ET

Maybe You're Not That Good, Bro?

February 18, 2014  08:11 AM ET

See: Melrose, Barry

February 18, 2014  08:13 AM ET

Keep your day job. You're damn good at it.

Plus - if he leaves, it increases the chances NBC tries to lure Razor Reaugh away from the Stars. I would hate that... a whole lot.

February 18, 2014  09:35 AM ET
QUOTE(#2):

See: Melrose, Barry

See: McGuire, Pierre.

February 18, 2014  09:36 AM ET
QUOTE(#4):

See: McGuire, Pierre.

See: Milbury, Mike.

February 18, 2014  09:36 AM ET
QUOTE(#5):

See: Milbury, Mike.

See: Gtretzky, Wayne

February 18, 2014  09:41 AM ET
QUOTE(#1):

Maybe You're Not That Good, Bro?

annoying then again so is Jack

February 18, 2014  10:02 AM ET
QUOTE(#1):

Maybe You're Not That Good, Bro?

Ignorant.

February 18, 2014  10:06 AM ET
QUOTE(#3):

Keep your day job. You're damn good at it. Plus - if he leaves, it increases the chances NBC tries to lure Razor Reaugh away from the Stars. I would hate that... a whole lot.

I find him annoying quite frankly. Maybe he should go to Pitts

Comment #10 has been removed
February 18, 2014  10:46 AM ET
QUOTE(#1):

Maybe You're Not That Good, Bro?

Jack should sue you for defamation of character.

February 18, 2014  11:19 AM ET
QUOTE(#10):

Yeah, i've heard him do interviews on local sports radio here. Kinda sounds like a dork.

He ain't no Scotty Bowman.

February 18, 2014  11:37 AM ET

hasnt he been alongside Emerick calling the games in the booth for Sochi?
I watch it on mute ever since I saw "The PM" there......ugh!

February 18, 2014  11:57 AM ET
QUOTE(#6):

See: Gtretzky, Wayne

Terrible coach. Too vain to be an assistant for a few years and learn.

February 18, 2014  11:58 AM ET
QUOTE(#12):

He ain't no Scotty Bowman.

Scotty has the Midas touch.

February 18, 2014  12:45 PM ET

Perhaps Eddie should put some powder on that itch. The Pens didn't fire him cause they're cheap or impatient. They fired him cause he sucked as a HC.

February 18, 2014  01:15 PM ET
QUOTE(#11):

Jack should sue you for defamation of character.

What character he plays Jack in every movie

February 18, 2014  01:16 PM ET

Eddie is Eddie, eh. You either love him or you uhate him - the Merry-corn Don Cherry. It was the same for him as a player - half the fans thought he was a lazy underachiever, the other half couldn't understand how he wasn't the Hart Trophy winner every year. Mario gave him a raw deal in the 'burgh (hiring an idiot to sop up the gravy to boot), but I haven't heard him carp since he said his bit right after the event. Hard for anyone working with what he does.

February 18, 2014  03:12 PM ET

Yup. Got his name on the Cup in 94

 
February 18, 2014  05:15 PM ET
QUOTE(#10):

Yeah, i've heard him do interviews on local sports radio here. Kinda sounds like a dork.

All the more reason for NBC to keep him and stay away from Razor.

Comment

Remember to keep your posts clean. Profanity will get filtered, and offensive comments will be removed.


Truth & Rumors

MOST POPULAR

  1. 1
    Irving: Fans don't deserve the Cavs
    Views
    8321
    Comments
    680
  2. 2
    Red Sox dodged two injury scares
    Views
    2958
    Comments
    502
  3. 3
    Trump taking a legit run at the Bills
    Views
    2269
    Comments
    106
  4. 4
    Why the Raiders have lost 111 of 160 games
    Views
    6306
    Comments
    66
  5. 5
    Bruins can't count on shut-down D
    Views
    1671
    Comments
    60

SI.com

SI Photos